Chyba „Nelze připojit k Microsoft 365“ se může objevit při pokusu o přihlášení do aplikací jako Outlook, Teams nebo OneDrive. Tento problém může být způsoben špatným připojením k internetu, chybou účtu nebo nesprávným nastavením. Tento návod vám ukáže, jak problém vyřešit.
1. Zkontrolujte připojení k internetu
- Ověřte, že máte stabilní připojení k internetu.
- Otevřete webový prohlížeč a zkuste načíst libovolnou stránku (např. www.microsoft.com).
- Pokud se stránka nenačítá, restartujte router nebo zkuste jinou síť.
2. Ověřte stav služeb Microsoft 365
- Navštivte stránku Microsoft Service Status.
- Zkontrolujte, zda nejsou hlášeny výpadky nebo problémy s přihlášením.
- Pokud jsou služby nedostupné, počkejte, dokud je Microsoft neobnoví.
3. Zkontrolujte správnost přihlašovacích údajů
- Ujistěte se, že zadáváte správnou e-mailovou adresu a heslo.
- Pokud si nejste jisti heslem, klikněte na Zapomněli jste heslo? a postupujte podle pokynů k obnovení hesla.
4. Vymažte mezipaměť a soubory cookies
- Otevřete nastavení svého webového prohlížeče.
- Najděte možnost Vymazat údaje o prohlížení nebo Smazat mezipaměť a cookies.
- Restartujte prohlížeč a zkuste se znovu přihlásit.
5. Ověřte správné nastavení času a data
- Otevřete Nastavení > Čas a jazyk > Datum a čas.
- Zapněte možnost Nastavit čas automaticky a Nastavit časové pásmo automaticky.
- Restartujte počítač a zkuste se znovu přihlásit.
6. Použijte jiné zařízení nebo aplikaci
- Zkuste se přihlásit do Microsoft 365 z jiného zařízení (např. mobilního telefonu nebo tabletu).
- Pokud se přihlášení podaří, problém je pravděpodobně na straně původního zařízení.
7. Spusťte nástroj pro odstraňování potíží
- Otevřete Nastavení > Aktualizace a zabezpečení > Odstraňování potíží.
- Klikněte na Další nástroje pro odstraňování potíží.
- Vyberte možnost Přihlášení k účtu Microsoft a spusťte nástroj.
- Postupujte podle pokynů na obrazovce.
8. Aktualizujte aplikace a systém
- Otevřete Microsoft Store a klikněte na Knihovna.
- Klikněte na Vyhledat aktualizace a aktualizujte aplikace Microsoft 365.
- Otevřete Nastavení > Windows Update a zkontrolujte dostupné aktualizace systému.
9. Ověřte nastavení brány firewall a antiviru
- Otevřete nastavení svého antivirového programu nebo brány firewall.
- Ujistěte se, že aplikace Microsoft 365 mají povolený přístup k internetu.
- Pokud si nejste jisti, dočasně deaktivujte antivirus a zkuste se přihlásit.
10. Kontaktujte podporu
Pokud žádný z výše uvedených kroků nefunguje, kontaktujte Podporu Microsoft:
- Přihlaste se k podpoře pomocí jiného zařízení.
- Vytvořte žádost o technickou podporu a popište problém.
- Přiložte případné snímky obrazovky chybových hlášek.
Chybu „Nelze připojit k Microsoft 365“ lze obvykle vyřešit kontrolou připojení, nastavením času a dat, nebo aktualizací aplikací. Pokud problémy přetrvávají, obraťte se na podporu Microsoftu nebo svého správce IT.