Jak vyřešit problém s nefunkčním vyhledáváním v Outlooku

Pokud vám v Outlooku přestane fungovat vyhledávání, může to být velmi frustrující – zejména pokud se spoléháte na rychlý přístup ke starším e-mailům. Tento problém se může vyskytnout jak v desktopové aplikaci Outlook (např. součást Microsoft 365), tak ve webové verzi. V tomto článku se zaměříme především na desktopovou verzi Outlooku pro Windows, kde se tento problém objevuje nejčastěji.

Nejčastější příznaky problému

  • Vyhledávání nevrací žádné výsledky, i když víte, že e-mail existuje
  • Zobrazují se neúplné nebo nesprávné výsledky
  • Zobrazí se hláška „Některé výsledky nemusí být zobrazeny, protože není dokončeno indexování“

1. Zkontrolujte, zda je Outlook nastaven pro indexování

  1. Otevřete Outlook
  2. Klikněte na Soubor > Možnosti > Hledání
  3. Klikněte na tlačítko Možnosti indexování
  4. Ověřte, zda je v seznamu umístění zahrnut Outlook. Pokud ne, přidejte jej kliknutím na Změnit

2. Restartujte proces indexace

Pokud Outlook je zahrnutý v indexování, ale stále nefunguje správně, můžete zkusit proces znovu spustit:

  1. Otevřete Ovládací panely
  2. Přejděte do Možnosti indexování
  3. Klikněte na Upřesnit
  4. V sekci Odstraňování potíží klikněte na Znovu sestavit index
  5. Počkejte, než se celý proces dokončí (může trvat i desítky minut)

3. Ověřte stav indexace v Outlooku

  1. Klikněte do pole Hledat v Outlooku
  2. Zobrazí se nová karta Hledání – klikněte na Nástroje hledání > Stav indexování
  3. Pokud uvidíte zprávu typu „Zbývá indexovat 10 000 položek“, vyčkejte, dokud proces nedoběhne

4. Spusťte nástroj pro opravu Office

Pokud se problém stále opakuje, zkuste opravit instalaci Office:

  1. Otevřete Nastavení > Aplikace > Aplikace a funkce
  2. Najděte Microsoft 365 nebo Microsoft Office
  3. Klikněte na Změnit
  4. Zvolte Rychlou opravu, případně Online opravu pro důkladnější řešení

5. Zkontrolujte aktualizace systému Windows

Zastaralý systém může způsobovat problémy s funkcí indexace:

  1. Otevřete Nastavení > Windows Update
  2. Zkontrolujte, zda nejsou k dispozici nové aktualizace
  3. Restartujte zařízení po jejich instalaci

6. Resetujte datové soubory Outlooku (OST/PST)

Někdy může být problém přímo v poškozeném datovém souboru. Pokud používáte Exchange/365, Outlook si data znovu stáhne.

  1. Zavřete Outlook
  2. Otevřete Průzkumník a přejděte do složky:
    %LOCALAPPDATA%\Microsoft\Outlook\
  3. Přesuňte nebo přejmenujte soubor s příponou .ost
  4. Spusťte znovu Outlook – stáhne data znovu a vytvoří nový soubor

Závěrečné tipy

  • Pokud používáte více účtů, ověřte, že problém je jen u jednoho z nich
  • Vyzkoušejte vytvořit nový Outlook profil
  • Pokud žádné z výše uvedených řešení nefunguje, zvažte kontaktování IT podpory nebo reinstalaci Office

Funkční vyhledávání je klíčové pro každodenní práci s e-maily. Výše uvedené kroky by měly vyřešit většinu běžných problémů a obnovit plnou funkcionalitu vyhledávání ve vašem Outlooku.

Předchozí článek

Microsoft Loop

Další článek

Jak odstranit heslo při startu Windows 11

Napište komentář

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Přihlaste se k odběru našeho e-mailového newsletteru a získejte nejnovější příspěvky přímo do vaší e-mailové schránky.
Čistá inspirace, žádný spam. ✨